Samen reizen is samen groeien: waarom een leveranciersreis meer oplevert dan je denkt
August 19, 2025
Wat krijg je als je een groep ervaren reisprofessionals van Uniglobe Travel samen in het vliegtuig naar Madrid zet? Juist: een inspirerende mix van leren, beleven en verbinden. Onlangs vond onze allereerste leveranciersreis plaats en wat ons betreft is dat voor herhaling vatbaar. Want deze reis liet perfect zien waarom persoonlijke ontmoetingen met partners zoveel meer opleveren dan een presentatie in een vergaderzaal ooit kan doen.
Waarom we dit doen
Bij Uniglobe geloven we dat goede samenwerking begint bij echt contact. Niet alleen op contractniveau, juist daarbuiten. Als je elkaar persoonlijk leert kennen, zie je pas wat iemand echt belangrijk vindt. Wat een organisatie drijft, waar de raakvlakken liggen, en hoe je elkaar kunt versterken. Daarom lieten we twaalf collega’s, van directie tot MT, tijdens deze reis zelf ervaren wat onze partners te bieden hebben.
We kozen bewust voor een reis die verder gaat dan het bezoeken van een locatie. Het werd een zorgvuldig samengesteld programma waarin verbinding, inspiratie en innovatie centraal stonden. En dat heeft gewerkt: de gesprekken, inzichten en ervaringen tijdens deze dagen waren waardevol voor onze samenwerking met partners en voor ons eigen team.
Waarom Madrid?
De keuze voor Madrid was geen toeval. Enerzijds is het een bestemming die uitstekend bereikbaar is, met dagelijkse directe vluchten vanaf Schiphol. Anderzijds zit onze partner Amadeus hier met hun internationale hoofdkantoor. Dat bood ons de kans om dieper in hun technologische ontwikkelingen te duiken.
Ook Air Europa speelde een sleutelrol tijdens deze reis. Vooral vanwege de manier waarop ze meedenken en persoonlijke service bieden. Van de ontvangst op Schiphol tot de comfortabele terugvlucht met de Dreamliner; alles droeg bij aan de totaalervaring die we zelf aan onze klanten willen bieden.
Wat leverde onze reis op?
Veel meer dan alleen mooie herinneringen. De deelnemers noemden de reis ‘inspirerend’, ‘verbindend’ en
‘waardevol’. Op relationeel en inhoudelijk vlak. Van strategische gesprekken met partners tot het delen van praktijkervaringen onder collega’s, deze inzichten nemen we mee terug naar de werkvloer.
De voordelen? Meer kennis van producten en diensten, betere afstemming met leveranciers, en concrete ideeën die direct toepasbaar zijn in klantgesprekken. Zo draagt een reis als deze indirect bij aan de kwaliteit van onze dienstverlening.
Voor herhaling vatbaar
Natuurlijk gaat er veel voorbereiding zitten in de organisatie van zo’n reis. Maar wat ons betreft is het dat dubbel en dwars waard. De energie, inspiratie en samenwerking die eruit voortkomen, zijn van onschatbare waarde.
Wanneer de volgende reis plaatsvindt? Dat houden we nog even open. Maar dat er een vervolg komt, staat vast. Want als het aan ons ligt, was Madrid pas het begin.